Filmový kroužek pro nejmenší v Kině Kavalírka.

Protože na filmovou výchovu není nikdy brzy, Kino Kavalírka zve na kroužek Cinemini – unikátního projektu filmové výchovy pro děti ve věku 3 až 6 let. Kroužek proběhne formou workshopu Cinemini.

Cinemini kombinuje krátké netradičně pojaté filmy a speciálně vyvinuté aktivity, které podporují dětskou imaginaci a umocňují dětský zážitek z filmu. Zábavnou formou tak s dětmi objevujeme svět filmu a audiovize a rozvíjíme jejich kreativitu, kritické myšlení i pozitivní vztah k filmu už od útlého věku.

Pod taktovkou zkušeného lektora dětem promítneme několik krátkých filmů z různých dob, kultur a žánrů. Po každém filmu si společně povídáme o jejich dojmech, pocitech, myšlenkách a názorech, které z něj mají. Zážitek z filmu dětem dále prohlubujeme s pomocí speciálně navržených aktivit jako je kreslení, vyrábění nebo pohyb, které jim umožní film nejen lépe pochopit, ale především ho prožít.

Na každou lekci vytváříme speciální kombinaci filmů z projektu Cinemini.

Délka workshopu cca 60 minut.

Rodiče se během workshopu mohou osvěžit u našeho baru a posedět s námi v sále nebo počkat v čekárně.

VSTUP ZDARMA! Z důvodu omezeného počtu míst děti registrujte na edukace@krutonfilm.cz.

Více o Cinemini se dozvíte na našem webu www.cinemini.cz.

PROMÍTANÉ FILMY:

Virtuózní virtualita
Experimentální animovaný film, který nevypráví příběh v klasickém slova smyslu, ale spíše sleduje a utváří pohyb inkoustu na bílém pozadí, který jako by přebíral dramatický oblouk hudby na pozadí. Tato souhra nás podněcuje k tomu, abychom viděli věci, události a možná i drama v tom, co je v podstatě jen proměňujícím se černým tvarem na bílé ploše. Film se neodehrává jen na plátně před námi, ale i v naší hlavě.

režie: Thomas Stellmach, Maja Oschmann / rok: 2013 / délka: 8 min

Překvapivé boogie
Jak by asi vypadala bigbandová jazzová hudba? Jak by se to, co slyšíme - swing, rytmus, vzestupy a pády - převedlo do obrazů? Film Alberta Pierra to ukazuje, aniž by použil kameru. Obrazy jou namalovány a vyškrabány přímo na filmový pás, čímž vznikla forma vizuální hudby, pohybující se mezi abstraktními tvary a figurativními obrazy. Příkladem je panáček hrající na klavír, smyčcový kontrabas nebo na trubku.

režie: Albert Pierru / rok: 1957 / délka: 5 min

Pokropený kropič
Zahradník zalévá rostliny, ale voda náhle přestane téct. Když se zadívá do hadice, aby zjistil, co může být příčinou, voda ho náhle zasáhne přímo do obličeje. Zahradník se vzpamatuje z šoku a zjistí, že za všechno může chlapec, který na hadici šlápl. Začne ho pronásledovat a udělí mu výprask. Pak se vrátí zpět ke své práci. Film patřil mezi prvních deset veřejně promítaných filmů bratří Lumiérů a často se uvádí, že jde o první dílo, které využívá dějový oblouk.

režie: Cinématographe Lumière / rok: 1895 / délka: 1 min