Filmová výchova pro nejmenší v Kině Kavalírka

Cinemini je světově unikátní projekt filmové výchovy pro děti ve věku 3 až 6 let. Kombinuje krátké netradičně pojaté filmy a speciálně vyvinuté aktivity, které podporují dětskou imaginaci a umocňují dětský zážitek z filmu. Zábavnou formou tak s dětmi objevujeme svět filmu a audiovize a rozvíjíme jejich kreativitu, kritické myšlení i pozitivní vztah k filmu už od útlého věku.

Pod taktovkou zkušeného lektora dětem promítneme několik krátkých filmů z různých dob, kultur a žánrů. Lektor s dětmi po každém filmu rozvíjí dialog o jejich dojmech, pocitech a myšlenkách, které v nich film vyvolal, a vybízí děti ke vzájemné interakci. Kreativita a prohloubení zážitku z filmu přichází na řadu při aktivitách jako je kreslení, vyrábění nebo pohyb, speciálně navržených pro každý film, které dětem umožní film nejen lépe pochopit, ale především ho prožít.

Více o Cinemini se dozvíte na webu www.cinemini.cz.

Na každou lekci vytváříme speciální kombinaci filmů z projektu Cinemini.

Promítané filmy: Ptačí volání, Překvapivé Boogie a Podivuhodné kolo

Délka workshopu je 60–90 min. Ideální počet je cca 20 dětí na jeden workshop.

Máte-li zájem o uspořádání workshopu Cinemini, ozvěte se nám na edukace@krutonfilm.cz.

PROMÍTANÉ FILMY:

Ptačí volání
Můžeme si vše, co slyšíme, zapsat na papír? A můžeme slyšet vše, co je písemně zaznamenáno? Telefonní záznamník se zapíná a přehrává nahrané zprávy. Neslyšíme však, jak si členové rodiny povídají o nedělním obědě nebo stížnosti rozrušeného souseda – místo toho se začínají ozývat zvuky dvanácti různých druhů ptáků. A k tomu vidíme ruku, která se snaží nalézt znaky, symboly či písmena, která by obsahovala to, co bylo právě proneseno. Jak postupujeme dál, symboly začínají tančit a žít si vlastním životem. Tančí po obrazovce a stávají se jazykem mnohem více věcí než jen ptačího zpěvu.

režie: Malcom Sutherland / rok: 2006 / délka: 5 min

Překvapivé Boogie
Jak by asi vypadala bigbandová jazzová hudba? Jak by se to, co slyšíme - swing, rytmus, vzestupy a pády - převedlo do obrazů? Film Alberta Pierra to ukazuje, aniž by použil kameru. Obrazy jou namalovány a vyškrabány přímo na filmový pás, čímž vznikla forma vizuální hudby, pohybující se mezi abstraktními tvary a figurativními obrazy. Příkladem je panáček hrající na klavír, smyčcový kontrabas nebo na trubku.

režie: Albert Pierru / rok: 1957 / délka: 5 min

Podivuhodné kolo
Při snaze opravit koňský povoz se chlapec chopí kola a rozkutálí ho z kopce směrem k městu. Kolo se točí a točí a páchá při tom jednu škodu za druhou, dokud za ním všichni neběží, aby chaos zastavili. Podivuhodné kolo je slapstickový film oslavující předmět vymknutý kontrole a jím způsobený zmatek v nekonečných variacích.

režie: není známo / rok: 1908 / délka: 3 min