Jak pracovat s filmem ve výuce

Jak rozumět a interpretovat audiovizuální díla. V čem jsou filmy zrcadlem své doby?

Lektor:
filmový kritik a kulturní publicista Pavel Sladký

Workshop se zaměří na klíčové aspekty filmové analýzy, včetně technické terminologie, filmové řeči, filmové estetiky a uměleckých souvislostí. Účastníci se seznámí s konkrétními metodami pro kreativní a interaktivní práci s filmem ve výuce, které podpoří diskuzi, kritickou analýzu a hlubší interpretaci filmových děl. Po teoretickém úvodu a praktické ukázce rozboru filmu účastníci zhlédnou krátký film, který pod vedením odborného lektora či lektorky následně společně zanalyzují. Vyzkouší si tak praktický rozbor audiovizuálního díla, který povede k pochopení audiovizuálního jazyka a reflexi tematického obsahu spolu s kulturními a společenskými aspekty filmu. Workshop nabídne základní principy analýzy audiovizuálního díla aplikovatelné na různé stupně základního a středního vzdělávání.

Filmová akademie: Učit (s) filmem je realizována v rámci mezinárodního projektu FilmED podpořeného Evropskou unií, jehož cílem je rozvoj audiovizuální a filmové výchovy ve střední a východní Evropě. Více o projektu najdete zde.

Registrace na workshop je otevřena pouze účastníkům Filmové akademie: Učit (s) filmem. Pro více informací se obraťte na edukace@krutonfilm.cz.

Pavel Sladký je filmový kritik a kulturní publicista. Vystudoval bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK. Spolupracuje s Českým rozhlasem, texty publikuje např. v časopisech Cinepur, Film a doba, na Aktuálně.cz, ČTart.cz. Pro Film a dobu také připravuje podcast o kinematografii. Je členem Sdružení českých filmových kritiků, mezinárodní federace FIPRESCI, spolupracuje s českými filmovými festivaly jako dramaturg a moderátor masterclasses. Je autorem knihy Film jsou tajné dveře do reality. 10 zásadních režisérek a režisérů současnosti – portréty a rozhovory.